آدرس: خ ولیعصر ، تقاطع طالقانی ، برج نور تهران ، طبقه هشتم اداری ، واحد 2008

مرکز تخصصی . لابراتوار هارد ایران

پاک شدن اطلاعات هنگام نصب ویندوز

پاک شدن اطلاعات هنگام نصب ویندوز

یکی از شایع ترین اتفاقاتی که رخ می دهد دیلیت شدن فایل در هنگام نصب ویندوز است که شما نیاز به ریکاوری فایل های دیلیت شده را پیدا میکنید.این مقاله سعی دارد چگونگی و مراحل بازیابی اطلاعات حذف شده را به صورت تخصصی بیان نماید و شما را با دلایل از بین رفتن و پاک شدن اطلاعات و نحوه ریکاوری اطلاعات هارد آشنا می سازد.

1- نصب ویندوز روی همان پارتیشن قبلی :

این عمل سبب مشکلاتی از قبیل پاک شدن سیستم فابل های ویندوز قبلی و جایگزینی اطلاعات جدید ، دیلیت شدن فایل های پوشه user ویندوز قبلی ، ممکن است اطلاعات بصورت کامل روی پارتیشن بازنویسی و یا حداقل MFT جدیدی جایگزین شده باشد.

2- پارتیشن قبلی حذف شده و مجدداً به دو یا چند پارتیشن تقسیم شده و ویندوز روی پارتیشن اول نصب شده :

برای حل مشکل هارد فرمت شده فوق ، مهمترین مساله این است که چه بخشی از فایل ها فرمت شده است و یا بازگردانی کدام پارتیشن حذف شده هارد مورد نظر ما می باشد پاسخ این سوالات برای تعیین شیوه ریکاوری فایل ها اهمیت زیادی دارد.

3- حذف 2 پارتیشن و یکپارچه سازی پارتیشن هارد و نصب ویندوز :

این عمل شبیه ایراد هارد در مورد فوق می باشد با این تفاوت که ممکن است بتوان عمل بازیابی پارتیشن از دست رفته را با هزینه ریکاوری کمتری انجام داد.البته فضای بازنویسی شده هارد در این مورد دارای اهمیت می باشد.

4- نصب ویندوز بر روی هارد که تنها یک پارتیشن داشته است :

موارد فوق در مورد ایراد هارد فرمت شده و سوالاتی در مورد اطلاعات هارد می باشد در این مورد نیز لحاظ می شود.
دیده شده در مواردی که کاربر به دنبال بازیابی اطلاعات هارد فرمت شده در هنگام نصب ویندوز می باشد اساساً ریکاوری فایل پوشه های دیگری بجز پوشه های ویندوز دارای اهمیت می باشد.

حل مشکل  و ریکاوری اطلاعات فایل های حذف شده :

آنچه در ریکاوری اطلاعات پارتیشن هارد فرمت شده مورد اهمیت قرار میگیرد میزان فضای بازنویسی شده هارد و مقدار سلامت فایل سیستم ها و MFT هارد می باشد.
بهترین راه حل برای مورد اول و دوم بازیابی بدون دسته بندی یا Raw پیشنهاد می شود. 
در مورد سوم اساسی ترین سوال این است که ما به دنبال کدام بخش از فایل های حذف شده می باشیم.در این مورد شاید بتوانیم اطلاعات حداقل یک یا چند پارتیشن را بصورت قبلی ریکاوری نماییم.
در آخرین مورد پس از مشخص شدن میزان فضای بازنویسی شده باید به دنبال آدرس پوشه های دارای اهمیت باشیم.
لابراتور هارد ایران با در دست داشتن تخصص در زمینه ریکاوری هارد و تعیین الگوریتم صحیح بازیابی اطلاعات هارد فرمت شده و بالاترین درصد موفقیت ریکاوری فایل های پاک شده و پارتیشن حذف شده آماده ارئه خدمات ریکاوری هارد به مشتریان می باشد.
لازم به ذکر است دستکاری نشدن هارد موفقیت را در زمینه بازیابی اطلاعات بالاتر می برد چرا که در غالب موارد کاربران به دلیل ریکاوری هارد با نرم افزار غیر اورجینال و قراردادن هارد در اختیار افراد غیر متخصص آسیب های جبران ناپذیری را به هارد و اطلاعات خود وارد کرده و شانس موفقیت بازگردانی اطلاعات فرمت شده را بصورت چشم گیری کاهش می دهند.